måndag 1 november 2010

Fantastiskt familjefläng












Ännu en vecka har gått och den har varit lika, om inte mer, fullspäckad av aktiviteter som alla andra veckor här. Att få ha familjen på plats har varit så himla najs. Jag har blivit så bortskämd och fått uppleva underbara saker.
Dagarna på labbet har också varit häktiska. I fredags gjorde vi första mikrodialysen. Råttan som vi använde var en överbliven stackare som växt sig stor och stark. Eftersom den aldrig varit utsatt för försök så var den inte särskilt van med människor. Detta resulterade i att den skrek som en gris när man rörde vid den och det slutade med att min stackars post doc blev biten i fingret. Från och med nu blir det mer gos med råttorna så det inte blir cirkus varje gång man ska gör ett försök. En liten detalj var dock mycket märklig. När James kom in i rummet och började gulla med argbiggan så blev hon aldeles lugn och vi kunde sätta på alla slangar och utföra experimentet. En riktig tjejtjusare!
Kvällarna har varit packade av restaurangbesök, shopping, kultur och musik. Förutom mamma, pappa, syrran och brorsan så var också Fia med och lekte. Hon och hennes kompis Johanna tog en liten avstickare från sin Sydamerika tur för att möta upp sina boys i NY.
På fredagen efter jobbet tog jag med ungdomarna på äventyr. Vi ”klubbade sönder” Lower East och kom hem med trötta fötter i arla morgon. På lördagen hade jag och familjen lite svårt att få kontakt så det slutade med att de åkte hem till mig på park ave samtidigt som jag åkte till deras hotell. När vi väl var på plats hos varandra fick vi kontakt. Möttes sedan upp i Williamsburg. Denna lördag skulle visa sig bli helt fantastisk. Först gick vi till Brooklyn Brewery. Alltid lika trevligt! Strosade lite i second hand butiker och åt sedan middag på Peter Luger (känt steak house). Fantastisk mat och fantastiskt sällskap.
Hela NY har kryllat av konstiga figurer hela helgen. Halloween är enormt stort här. Efter Williamsburg drog jag och syrran hem till mig och sedan slöt Anna och Camille upp. Mycket bubbel, mycket ost och mycke mycke ansiktsfärg. Vi tänkte bryta den amerikanska slut-trenden och istället klä ut oss till ett gäng ur the Warriors. Tog en taxi ner till SOHO och klev in på världens sjukaste och briljantaste halloweenfest. Tok mycket folk, as bra dekorationer och herre jävlar bra musik. Stimmade runt och dansade som en galning till sex på morgonen. Ibland har man flyt, asså!
Denna vecka kommer bli ganska lugn (jämfört med de senaste veckorna). Mycket mycket jobb. Imorgon blir det tapas med Anna, Camille och Edward. På onsdag ska jag äta middag med Olle, Filip och Annika. I helgen är det NY maraton och då kommer Khaled på besök igen. Har vi tur så har han tid att ta med mig på massa skoj i anslutning till loppet.
Efter att alla mina nära och kära har åkt så känns det äckligt tomt. Har verkligen blivit bortskämd med så mycket kärlek. Sitter och äter Ben & Jerry´s och tycker lite synd om mig själv….fast det är det egentligen inte. Har det hur bra som helst. Har träffat underbara människor här, och för att citera min syster ”sluta gnäll, du bor ju för fan i NY”. Hell yeah!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar