måndag 22 november 2010

Från morfin till kokain


Mycket jobb nu! Hade möte med min handledare idag och hon var FRUSTRERAD och lite upprörd över att mitt projekt flöt på i snigel fart och utan resultat. Hon var i för sig nöjd med HPLC:n, vilket har varit mitt hjärtebarn, så allt var inte bara bad. Man blir nog bättre med åldern att ta kritik…men det är fortfarande inte lätt. Gjorde i alla fall en plan för mitt projekt (äntligen) och nu ska jag jobba som en tok så att det blir något vettigt at det hela. Vi ska också börja skjuta kokain istället för morfin och idag sliceade jag hjärna. Nördigt men ändå ballt!

I veckan satsade jag på att dricka mindre och sova mer, och jobba jobba jobba. Och det är ju helt otroligt vad hjärnkapaciteten ökar när man är fresh i skallen. Hann även med musikal (Wicked) på tisdagen. Vi var dock två trött Mount Sinai studenter som nickade till under balladerna. Middag i meatpack på onsdagen och shopping på torsdagen. Försökte hooka up med en av mina amerikanska roomies. Hon har bjudit med mig på allt möjligt sedan hon flyttade in men jag har alltid varit upptagen. I trosdags sa jag,JA!...och då backade hon direkt. ..och nu är vi tillbaka på artighets stadiet. När hon har bjudit med mig, har hon gjort det bara för att vara trevlig när hon egentligen inte haft något intresse av mig? Amerikanskor, inte lätt att komma dem in på livet

Helgen flöt på i vanlig ordning. Kultur och fest! Tight schema! Nördfest med Mount Sinai med. school studenter, cabaret, South Side, shopping, japansk middag, Pink Berry, Jazz i harlem, barhäng i SOHO fransk brunch, dansshow, thai middag och shake chack. Och allt detta avnjöts i sällskap av Anna, Camille och Edward i olika konstellationer med gästartister. Skulle krävas en bok för att förklara denna helg i detalj.

På onsdag bär det av till Minnesota. Ska fira Thanksgiving där med mina släktingar. Jag hade en liten ide om att det skulle bli rehab för Louie men jag har fått det förklarat för mig att det kan jag glömma.

För första gången i mitt liv (när jag är ute och reser och förutom när jag blivit rånad eller mega sjuk) så längtar jag hem lite granna. Men vi peppar här i NYC! Edward åkte idag så nu är det bara tre flickor kvar i kärngänget men vi har en master plan. Har redan börjat boka in alla möjliga aktiviteter i december så det kommer bli en dundermånad trots mörker och kyla. Dock en dyyyyyyyyr månad. Ska det lekas så kostar det. Känner redan nu att jag kommer få massa skit (från mig själv också när jag kommer hem) för att jag ens vågar tänka tanken att jag skulle längta efter att åka ifrån denna fantastiska FANTASTISK stad!

Fick just ett samtal av Lisa Runnéus. Verkar som att Park Avenue Inn åter slår upp dörrarna för långväga gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar